GDDKiA zerwała dwa kontrakty z włoskim Salini. W ponizszym na budowę fragmentu A1

27 lipca, 2020
Category: system gospodarczy

GDDKiA zrywa kontrakt w budowę obwodnicy Częstochowy a takze odcinka trasy S3 po okolicach Polkowic. – Odstąpiliśmy od umowy, gdyż nie zwazajac na wielokrotnych wezwań Salini nie realizowało robót – powiedział w rozmowie z PAP Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zwierzchnictwo musi teraz rozpisać swieze przetargi, zas obie drogi krajowej miały być gotowe nadal w tym roku, jak najpewniej się nie powiedzie. Krynicki w rozmowie z PAP podkreślił, że wszelcy podwykonawcy mają zapewnioną ochronę. – Po to uruchamiamy gwarancje bankowe firmy Salini – powiedział.

Co do drogi krajowej w obszarach Polkowic, wykonawca do tej pory udostępnił częściowo az do ruchu trzy węzły: Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ. Opóźnienie budowy wydaje sie szacowane w ponad dziewiec miesięcy.

Czytaj też: A1 sluzace do rozbudowy. Trzy pasy aliansu w dwie strony

Zerwanie kontaktów z Włochami było niemalze pewne. GDDKiA nie tylko firmie Salini, ale i Impresa Pizzarotti już przy marcu zarzucała, że te nie kwapią się sluzace do pracy. Wedlug Dyrekcji, włoskie firmy wylacznie pozorowały roboty.

Obejrzyj: Pomysł na Biznes: mini-domy na terytorium polski

Salini i Pizzarotti są wykonawcami lub liderami konsorcjów budujących najbardziej opóźnione odcinki autostrad i dróg ekspresowych: obwodnicę Częstochowy, ekspresówki S5 w Pomorzu i fragmentu kosztowny S3 dzieki Dolnym Śląsku.

Budowany przez Salini wydzial autostrady A1 pod Częstochową stanowiący obwodnicę tego miasta miał być gotowy dziewiec kwietnia, lecz jest skonczony tylko przy połowie. Nieznany termin to październik, jednak dotrzymanie tego terminu obok obecnym rytmie prac wydaje sie byc nierealne.

Sygnały o problemach z firmą Pizzarotti pojawiły się po lutym. Większym kłopotem wydaje sie jednak przedsiebiorstwo Salini, która przestała płacić podwykonawcom. GDDKiA chce płacić im bezpośrednio i potrącić to wraz z kwoty kontraktu, ale Włosi nie chcieli na to przystać.

Czytaj również: Obwodnica Poznania będzie rozbudowywana. Kierowców czeka horror

Problemy z kontraktami drogowymi nie zaakceptowac dotyczą aczkolwiek tylko włoskich firm. GDDKiA akceptuje oferty przekraczające kosztorys, a jednocześnie łagodzi warunki przetargów. Czasami oznacza to jednak okrojenie inwestycji.

Posiadasz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij naszej firmie przez dziejesie. wp. pl

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy