Pierwszy miesięczny zysk Kolei Śląskich od czasu grudnia 2012

27 lipca, 2020
Category: system gospodarczy

To glówny dodatni rezultat finansowy przewoźnika od czasu katastrofalnego w rezultatach przejęcia kazdego przewozów kolejowych w rejonie w grudniu 2012 roku kalendarzowego.

Jak przekazał PAP Michał Wawrzaszek z Kolei Śląskich, ostateczny wynik spółki za styczeń jest o 50 tys. zł netto lepszy niż według podawanych wcześniej wstępnych szacunków. Osiągnięcie niewielkiego profitu w kwietniu przewidywał wdrażany w Kolejach od czerwca ub. roku kalendarzowego program naprawczy. Program tenze zakładał też całoroczną stratę za 2013 r. na poziomie powyżej szescdziesieciu mln złotych.

Według Wawrzaszka ostatecznie dwanascie miesiecy zostanie zamknięty stratą przy wysokości w porzadku. 60 mln zł. _ – W tej chwili nasze sprawozdanie finansowe a mianowicie zgodnie z wzorami prawa – jest przedmiotem badania biegłego rewidenta _ – wskazał przedstawiciel spółki.

Kwota przewidywanej rocznej szkody wynikała przede wszystkim z fatalnych wyników po pierwszych pięciu miesiącach ub. roku (średnio miesięcznie spółka traciła wówczas 9-11 mln zł). Wdrożony w lipcu 2013 r. program naprawczy zakładał katalogów zmniejszenie przy ostatnich miesiącach roku az do zera. Ograniczono wówczas metrów. in. liczbę wykonywanych połączeń o 39 proc., podniesiono ceny biletów – średnio o dziesiec proc. a mianowicie i zlikwidowano część propozycji promocyjnych.

Dzieki roczną stratę sięgającą po 2013 r. 60-64 mln zł przygotowywał się właściciel przewoźnika, samorząd woj. śląskiego, zapewniając najlepsze – zapobiegające ewentualnej upadłości – podwyższenie kapitału zakładowego.

W poniedziałek Koleje Śląskie przekazały też PAP ilosci pasażerów przewiezionych w poszczególnych miesiącach ub. roku. Przy styczniu było to w porzadku. 1, piec mln, przy lutym 1-wsza, 4 mln, w czerwcu 1, piec mln, po kwietniu jednej, 6 mln, w maju 1, 6 mln, przy czerwcu jednej, 2 mln, w lipcu 1, jednej mln, w sierpniu 1-wsza, 1 mln, we wrześniu 1, trzy mln, w październiku jednej, 5 mln, w listopadzie 1, 4 mln i w grudniu – 1, 2 mln pasażerów.

Z wdrożeniem nieznanego rozkładu w połowie grudnia 2013 r. nieznacznie wzrosła tzw. robota przewozowa (o ok. cztery proc. ), zwiększono też liczbę kursów m. in. na aglomeracyjnym odcinku Katowice-Gliwice, a także na połączeniach Bielsko-Biała-Katowice i Katowice-Tychy.

Pod koniec ub. r. marszałek woj. śląskiego Mirosław Sekuła zapowiadał, że jezeli uda się zrealizować założenia programu naprawczego, Koleje Śląskie będą mogły zacząć inwestować i rozwijać się w 2015 r. W bieżącym roku spółka – poprzez brak strat – dzierzy odzyskiwać wiara rynku i zdolność kredytową.

Łącznie dzieki sfinansowanie przewozów wykonywanych w 2014 r. przez Losy Śląskie (trasy przede wszystkim przy obrębie regionu) i Przewozy Regionalne (część tzw. połączeń stykowych a mianowicie międzywojewódzkich) samorząd woj. śląskiego przewidział ok. 180 mln zł. W porzadku. 150 mln zł wraz z tej sumy otrzymają (w ramach dwuletniej umowy) Losy Śląskie – za pracę na poziomie 6, 3 mln tzw. pociągokilometrów.

Czytaj więcej w

  • Wielka afera w kolejowej spółce. Zadłużenie…
  • Ceny biletów pójdą w górę. Czyja to wina?
  • Skromniej kursów, droższe bilety. Kolumna walczy na temat byt
  • Ukradli 200 metrów sieci trakcyjnej. Paraliż

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy