Polacy zaspokojeni z banków

Polacy zaspokojeni z banków
27 lipca, 2020
Category: banki

Prawie 90 proc. Polaków wydaje sie byc zadowolonych sposród usług instytucji bankowych, a 6 proc. badanych zrezygnowało przy ciągu minionego roku wraz z usług jakiegoś banku a mianowicie wynika wraz z badania Instytutu Pentor, przygotowanego na zamówienie Związku Banków Polskich (ZBP).

Wraz z banków wykorzystuje 54 proc. ogółu badanych. W środowisku studenckim z usług bankowych korzysta 83 proc. studentów. Istotne istota przy wyborze banku dzierzy prostota jak i równiez szybkość usług bankowych a mianowicie czytamy po komunikacie zamieszczonym na stronach internetowych ZBP.

Przy ocenie banków, 79 proc. Polaków deklaruje, że najważniejszym faktorem jest jakość produktów jak i równiez usług.

Jako zalety sektora bankowego najczęściej wymieniane są: szeroka sieć placówek i bogata i różnorodna oferta produktów jak i równiez usług bankowych. 65 proc. Polaków uważa, że bazy oferują rozlegly asortyment produktów i usług. Wysoko mierzone są również kadry polskiej bankowości a mianowicie 60 proc. badanych stwierdza, że w bankach pracują dobrzy eksperci.

_ Polacy deklarowali, że rola banków zwiększyła się w ciągu ostatnich dziesieciu lat. _Porównanie wyników badań postrzegania banków w latach 1998-2006 prowadzonych przez Pentor wskazuje, że obecnie w większym poziomie niż przy latach poprzednich banki postrzegane są w charakterze potrzebne, bezpieczne, przyjazne, konkretne, godne zaufania i otwarte.

Banki cieszą się bardzo dobrą ogólną opinią w porównaniu do innych podmiotów rynku finansowego, nieznacznie ustępując pod tym względem NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO.

Powszechnie uznaje się banki za nieodzowny element do rozwoju kraju, jednak Ludzie z polski uważają, że ich ilosc jest wystarczająca. Dostrzegany jest przy tym fakt, iż bazy konkurują pomiędzy sobą, a zjawisko konkurencji nasila się.

Większość badanych zna osobiście lub słyszała o osobach, bądź firmach, którym bazy pomogły zrealizować plany.
_ ZBP podaje, że bardziej doświadczeni klienci stawiają wyższe zadania przed bankiem, ale jednocześnie wyżej oceniają banki niż osoby niekorzystające z usług banków. _
Polacy lubią zarządzać własnymi pieniędzmi, jednak przeciętnie orientują się w zagadnieniach gospodarczych, zas usługi i produkty finansowe często okazują się gwoli nich zbytnio skomplikowane.

Respondenci często wskazywali, iż czują się zagubieni na rynku finansowym, oceniając swoją wiedzę na temat produktach i usługach bankowych relatywnie skromnie. Preferują zwykle i blyskawiczne rozwiązania. Z kolei skomplikowane towary budzą trwogi zarówno osób korzystających, jak i równiez nie korzystających z produktów bankowych.

Do najpowszechniejszych źródeł wiedzy odnosnie sektora finansowego zaliczają się telewizja i prasa, lecz także własne doświadczenia wynikające z wlasnych kontaktów. Większość badanych mierzy, iż dane na temat banków w mediach są powierzchowne, niezrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, mało interesujące.

Pentor przeprowadził badanie dzieki próbie wiecej niz 2 tys. osób: 1006 z nich reprezentowało opinię publiczną, 218 osób to studenci, 500 – przedsiębiorcy, 200 – liderzy refleksji (politycy, samorządowcy, dziennikarze), dwiescie – pracownicy banków.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy