Polska nie musi być samochodowym złomowiskiem Europy. Wystarczy wybrać subskrypcja

Polska nie musi być samochodowym złomowiskiem Europy. Wystarczy wybrać subskrypcja
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

Z roku na rok sprowadzamy do Polski coraz więcej używanych samochodów. Średnia wieku importowanego pojazdu wynosi już 12 lat. Czy jesteśmy skazani dzieki jeżdżenie faktycznie wysłużonymi wozami? Niekoniecznie, bo zamiast kupować złom, możemy wybrać auto w abonamencie.

Polscy kierowcy jeżdżą autami z sentymentu – przy tak żartobliwy sposób można by skwitować wyniki badań Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. Według wyliczeń średni ilosc lat pojazdu na terytorium polski wynosi kolejny lat. Na tle reszty Europy wypadamy po tych statystykach dość blado – dwa lata temu dla całej UE wynosił on 9, 75 latek.

Wysłużone pojazdy na naszych drogach

Krótko mówiac po naszych drogach porusza się ponad 25 mln aut. Jedynie w ubiegłym roku przybyło około jednej, 5 mln samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wraz z tego niemalze 950 tys. to były używane samochody sprowadzone zbytnio zagranicy. Importujemy coraz więcej – na jeden nowy samochód przypada 1, 72 samochodu używanego – faktycznie wynika sposród wyliczeń Instytutu Badań Sektorze Motoryzacyjnego Samar.

Przy czym nie sprowadzamy sluzace do Polski samochodów w miarę nowych. Przeważają auta przeszlo dziesięcioletnie.

Jeszcze w 2012 roku az do Polski trafiały głównie samochody liczące niespełna 10 lat, ale sposród każdym rokiem jeździmy coraz bardziej zużytymi maszynami. W grudniu 2016 padł niechlubny najlepszy wynik – średni wiek importowanego używanego auta osobowego osiągnął 12 latek. Tak starych samochodów nie sprowadzano az do Polski od czasu początku XXI wieku.

Niemcy cieszą się największym wzięciem

Które z używanych aut cieszą się największym wzięciem? Przede wszystkim niemieckich producentów – stanowią one 42 proc. ubiegłorocznego importu samochodów. Na szczycie listy znajduje się Audi A4 – w 2017 r. sprowadzono przeszło 28 tys. egzemplarzy tychze pojazdów. W drugim jak i równiez trzecim miejscu uplasowały się odpowiednio: Volkswagen Golf jak i równiez Opel Astra. Poza pojazdami używanymi sposród Niemiec, dzieki polski sektor trafiają też auta wraz z Francji oraz Japonii.

Według danych Ministerstwa Finansów średnia deklarowana wartość samochodu importowanego z krajów członkowskich wynosiła dwa okres temu niecałe 30 tys. zł. Kupno auta w branzy wtórnego za granicą po preferencyjnej cenie, może aczkolwiek nieść zbytnio sobą duze ryzyko.

Przede wszystkim mogą to być auta po wypadkach, z ukrytymi usterkami, wyjawszy karty fachowej pojazdu. Pozostaly problem – cofnięty predkosciomierz, co w Polsce jest zdarzeniem nagminnym. Także samochody składane z dwóch, a nawet trzech – wcześniej mocno rozbitych pojazdów – nie są niczym zaskakującym w Polsce.

Używane samochody sposród polskich salonów

Czy w Polsce można więc bezpiecznie kupić używany samochód, pochodzący wraz z pewnego źródła, który pozbawiony jest zatajonych wad? Oczywiście. Wystarczy poszukać na rynku samochodów pokontraktowych, czyli takich, w które skończyły się dokumenty urzedowe leasingowe.

Zwykle są to pojazdy, które trafiają sluzace do ponownej sprzedaży 3-4 czasy od daty produkcji, zas ich średni przebieg oscyluje wokół piecdziesiat tys. kilometrów. Oprócz owego każdy pojazd ma udokumentowaną historię przeglądów, natomiast wszystkie usterki wynikające z jego eksploatacji są naprawiane po autoryzowanych stacjach obsługi.

Inną korzyścią gwoli kupującego jest fakt, że większość takich aut wydaje sie sprzedawana na bazie faktury VAT. A to oznacza, że gdy zajdzie taka pragnienie, na tego typu samochód można zawrzeć kolejną umowę leasingu oraz odliczyć VAT.

W zamian więc kupować pojazd w komisie wraz z niepewnego źródła albo od momentu prywatnego sprzedawcy, bezpieczniej jest zwrócić się do działających na polskim rynku spólek leasingowych. Tym chetniej, że w tym przypadku nie trzeba płacić za wóz gotówką. Można wybrać pozyczka albo leasing.

Ponad 800 samochód sluzace do wyboru z polskich salonów

Kupno, najem czy wzięcie w leasing samochodu pokontraktowego wcale nie znaczy mniejszego wyboru marek. Gwoli przykładu dzieki platformie Master1. pl należącej do przedsiebiorstwa Masterlease można znaleźć ponad 800 pojazdów osobowych – wśród tych propozycji wszystkie dostępne w Polsce modele zagranicznych samochodów. Różnią się wyposażeniem, tokiem i rocznikiem, ale mają zasadniczą cechę wspólną – pochodzą z polskich salonów.

Nowe wozy pojawiają się w palecie co tydzień – o czym można się przekonać dzieki tej stronie

Auto można nie tylko kupić, ale również wynająć. Okres trwania dokumenty urzedowe – od czasu 12 do 48 miesięcy.

Ceny zaczynają się od czasu 300 zł brutto zbytnio miesięczne korzystanie z pojazdu.

Dodatkowo trzeba doliczyć ubezpieczenie, które chroni nas przed szkodami, które możemy spowodować w czasie najmu samochodu. Co ważne, firma umozliwia nam gwarancję niezmienności ceny polisy w trakcie trwania umowy.

– W dzisiejszym blyskawicznie zmieniającym się świecie, coraz to mniejszą wagę przywiązujemy sluzace do posiadania przedmiotów, dlatego faktycznie wielkim szczesciem cieszą się wszelkiego wariantu usługi abonamentowe. Po melodii, programach komputerowych czy filmach przyszedł okres na wozy. Wszyscy posiadacze własnych czterech kółek wiedzą z którymi problemami muszą się mierzyć na jakie mozliwosci dzień: serwisowanie, zmiana jak i równiez przechowywanie opon, wysokie koszty ubezpieczenia zas wreszcie konieczność sprzedaży samochody, kiedy chcemy kupić oryginalne, tak żeby zbyt dużo nie stracić. Usługa abonamentowa rozwiązuje je wszystkie. „Abonament dla Ciebie” w Master1. pl, utrzymuje się w dużej mierze na pojazdach używanych poleasingowych a dzięki szerokiemu wyborowi samochodów, a takze wariantów finansowych prawie każdy może sobie pozwolić na posiadanie bezpiecznego i sprawdzonego auta, które po zakończeniu okresu dokumenty urzedowe może wymienić na inne, odkupić lub zwrócić – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1. pl

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy