Facebook szuka oszczędności na rynkach mobilnych. Dane dostępne darmowo?  Informacje

Facebook i inni dostawcy treści sieciowych naciskają na operatorów telefonii komórkowych, aby dać abonentom na niektórych rynkach wyjątkowy dostęp do ich zawartości. Jak pisze "Financial Times", informację ujawniła firma Vodafone.

Szef Vodafone Vittorio Coleo powiedział, że dyrektor operacyjny Facebooka zapytał jego o możliwość wykluczenie strony z poboru danych przy ramach abonamentu na niektórych rynkach wschodzących. Facebook odmówił komentarza w tej sytuacji.

Facebook posiada 10 lat. "Buduje zwodnicze poczucie bliskości"

Coleo podkreślił, że odrzucił propozycję gdyż "to nie istnieje sensu (…) nie ma żadnego względu, dla którego miałbym wręczać pojemność sieci za darmo".

Już działa

Jak pisze "Financial Times", Facebook stara się rozszerzyć i naprawdę już znaczącą obecność w rynkach wschodzących, ponieważ po USA i Europie zachodniej osiągnął już bardzo wysoki poziom. Jest jednak baczny i wychodzi z osadzenia, że konsumenci na rynkach rozwijających się podchodzą rzetelniej do kosztów dotyczących korzystaniem z internetu w telefonach komórkowych.

Firma w tej chwili nawiązała współpracę z niektórymi liderami mobilnymi na tych rynkach, aby zaoferować bezpłatny dostęp do swojej produktów i stron, w czasie promocyjnym. Firmy telekomunikacyjne widzą w niniejszym możliwość przyciągnięcia klientów i zachęcenia ich do odwiedzenia używania przesyłu danych.

75 proc. polskich internautów "lubi to"

Dla nich taniej

Colao wykrywa, że "każdy dostawca esencji na świecie" chciałbym nawiązać współpracę z operatorami komórkowymi dla wykluczenia ich zawartości z planów danych, bowiem to świetna okazja do zwiększenia ruchu na swych stronach. Zastrzegł, że Vodafone będzie otwarty na inne rozwiązania, które nie liczą się do miesięcznego wykazu taryfowego abonenta.

Szef Vodafone powiedział, że zostanie obserwował ostatni ruch operatora AT&T zezwalający na wykorzystywanie sponsorowanych danych. Podczas targów elektronicznych w Las Vegas AT&T ogłosił plan stopniowego otwarcia na oferowanie treści sponsorowanych i innych darmowych usług dla swoich abonentów.

Amerykańska wiza będzie wymagać udostępnienia np. Facebooka