Adamczyk: Chińczycy otrzymali szansę w poprawę wizerunku

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ocenił, że chińscy wykonawcy otrzymali kolejną szansę na zaistnienie na polskim rynku i poprawę wizerunku nadszarpniętego poprzez firmę Covec. W niniejszym miesiącu firma z Państwa Środeczka wygrała przetargi na dwie inwestycje drogowe w Małopolsce.

Przetargi ogłoszone poprzez GDDKiA na wykonanie północnej obwodnicy Krakowa w trakcie kosztowny krajowej S52 (w konsorcjum z polską firmą Polbud Pomorze) oraz dwupasmowy odcinek drogi krajowej nr 47, czyli Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu wygrała chińska firma Stecol Corporation.

"Szansa, aby zmieniać wizerunek"

- Chińscy wykonawcy dzisiaj otrzymali szansę, żeby zmienić wizerunek tak mocno nadszarpnięty przez firmę Covec, która budowała przed 2012 rokiem autostradę A2 pośród Łodzią a Warszawą - powiedział minister Adamczyk w sobotę w Wolbromiu w województwie małopolskim.

Jak dodał, firma Stecol Corporation posiada "olbrzymi potencjał skarbowy, gospodarczy, który pozwala posiadać nadzieję, że te inwestycje zostaną zrealizowane podczas jak i również zgodnie z technologiami".

330 kilometrów oryginalnych dróg do końca r.. Oto lista

- Dysponujemy w pamięci wszystko wówczas, co stało się na budowie autostrady A2, ale wszelkie warunki, które zamawiający, innymi słowy GDDKiA postawiła zostały za pośrednictwem oferenta spełnione. Wykonawca odpowiada wszystkim warunkom, które poprzez nas są oczekiwane - zaznaczył minister.

Zapowiedział, hdy resort infrastruktury oraz zamawiający dokładnie monitorują realizacje inwestycji drogowych, bo od ich realizacji zależy wydatkowanie nakładów unijnych w obecnej perspektywie finansowej.

Północna arteria Krakowa

Chińsko-polskie konsorcjum Stecol Corporation i Polbud Pomorze zaoferowało najniższą cenę zbytnio zaprojektowanie i budowę północnej obwodnicy Krakowa wynoszącą niemal 1, 3 mld złotych. Zadeklarowało wykonanie zadania przy ciągu 47 miesięcy od momentu daty podpisania umowy (bez okresów zimowych). Zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok. Oferty w przetargu złożyło ośmiu wykonawców.

Północna obwodnica Krakowa posiada mieć dwie jezdnie, a na każdej z nich po trzy pasy obrotu. W ramach inwestycji do wykonania są: zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S52 o długości około 12, 5 km dzięki odcinku: węzeł Modlnica (z rozbudową węzła) - węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła) z obiektami inżynierskimi jak i również towarzyszącą infrastrukturą.

Szybciej z Warszawy do odwiedzenia Białegostoku. Kolejny odcinek ścieżki S8 skończony

W przeciągu trasy powstaną węzły drogowe Modlnica, Zielonki, Węgrzce, Batowice. Ze względu na grubą zabudowę część drogi przeszukiwać ma tunelem pod środku Zielonek, w Batowicach, jak i również na obrzeżach Krakowa. Skonstruowanych zostanie też około 20 km tzw. dróg zbiorczych. Po oddaniu do użytkowania północnego fragmentu stolica Małopolski będzie posiadać pełną obwodnicę, tzw. ring wokół ośrodka miejskiego.

Ważny odcinek zakopianki

Chińska firma Stecol Corporation wygrała także przetarg na zbudowanie Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Za realizację tej inwestycji zaproponowała 706 mln zł. Budowa w potrwać 49 miesięcy, odrzucić licząc okresów zimowych.

W ramach inwestycji zrealizowany zostanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości ponad szesnascie km, szerokości jezdni dwa x 3, 50 metrów z czterema węzłami drogowymi w miejscowościach Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nieznany Targ Południe.

Na nowej trasie powstaną także 22 obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i estakady. Wybudowane zostaną także drogi dojazdowe do posesji przylegających do nowej Zakopianki, infrastruktura dla pieszych i kierowców rowerów, ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.

Odcinek Zakopianki z Rdzawki w celu Nowego Targu będzie łączył się z istniejącym dwujezdniowym odcinkiem z Rdzawka - Chabówka. Na kolejnych kilku odcinkach w kierunku Krakowa prace nad nową Zakopianką są już mocno wprawne.